Duyurusu 2 Mayıs 2012 tarihinde Ankara'daki bir konferansta yapılan İŞKUR Tanıtım Kampanyası, Türkiye İş Kurumu'nun yapısı ve geniş yelpazedeki nitelikli hizmetleri hakkında kişileri ve istidamdan etkilenen tüm tarafları bilgilendirmeyi ve bu suretle daha fazla kişinin işgücü piyasasına girmesine ve istihdam oranını artırmaya katkıda bulunmayı amaçlamaktadır. Diyen Halkla İlişkiler ve Görünürlük Uzmanı Nihal Togo; "Kurum 2003 yılında Türkiye İş Kurumu adını aldığından beri, yeni yapısı ve istihdama ilişkin çok yönlü hizmetleri ile klasik iş ve işçi bulma hizmetlerinin yanı sıra, işgücü piyasasını sürekli izleyerek aktif ve pasif işgücü politikalarını etkin biçimde uygulayabilecek bir yapıya kavuşturulmuştur. Bu bağlamda Kampanyanın amacı Kurumun yeni yüzünü ve gün geçtikçe genişleyen hizmetlerini daha fazla kişiye duyurmaktır" dedi.
İŞKUR'un tanıtımını yapmak ve halkımızı İŞKUR'un hizmetlerinden haberdar etmek üzere bir tanıtım kampanyası yürütüyoruz Halkla İlişkiler ve Görünürlük Uzmanı Nihal Togo; "Kampanya, 12 milyon Euro'luk bütçesi ile şu anda Türkiye'de yürütülen en büyük AB projelerden biri olan ve İŞKUR'un yararlanıcısı olduğu Kamu İstihdam Hizmetlerinin Geliştirilmesi Projesi çerçevesinde yürütülüyor. Bu kampanya kapsamında, 21 ili dolaşmak üzere Mayıs ayının başında giydirilmiş İŞKUR otobüsümüzle Ankara'dan yola çıktık. Kampanya Turumuz Karadeniz Bölgesi ile Kuzey İç Anadolu bölgesindeki 21 ili kapsayacak. Çankırı, Kastamonu, Sinop, Samsun, Ordu, Giresun, Trabzon, Gümüşhane, Bayburt, Rize ve Artvin'den Ardahan 12. İlimiz oldu. Gittiğimiz her ilde ikişer gün kalıyoruz ve bu iki gün zarfında, otobüsümüzde görevli ola 11 Yaygınlaştırma Uzmanımız, şehrin tüm bölgelerine yayılarak, insanlarla yüz yüze görüşmeler yapıyor ve İŞKUR hakkında bilgi veriyorlar. Otobüsümüzde görevli iş ve meslek danışmanları da otobüsümüze gelen ve bilgi almak isteyen kişilerin İŞKUR'a kayıtlarını yapıyorlar. Her ilde yaklaşık 1000 kişi ile görüşüyoruz. Ardahan öncesindeki 11 ilde yaklaşık 13 bin kişi ile yüz yüze görüşmeler gerçekleştirdik. Kampanyanın sonunda toplamda 21 bin kişiye ulaşmayı hedefliyoruz. Bildiğimiz kadarıyla, bir kamu kurumu tarafından bu tür bir kampanya ilk kez gerçekleştiriliyor" dedi.
Ardahan il merkezinde bir gün süre ile kişilerle yüz yüze görüşmeler yapmak suretiyle tanıtım yaptıklarını açıklayan Tolga; " Görevliler, iş arayanlar ve işverenlere sunulan hizmetlerin ötesinde, Kurslar, Mesleki Eğitim Hizmetleri, Girişimcilik Programları, İşbaşı Eğitim Programları, Toplum Yararına Çalışma Programları, İş ve Meslek Danışmanlığı Hizmetleri, İşsizlik Sigortası, Kısa Çalışma Ödeneği gibi çeşitli hizmetleri de tanıtıyorlar. Ayrıca İŞKUR hizmetlerinden faydalanmak isteyen kişilere de merkezlerde park edecek olan otobüste İŞKUR Görevlileri tarafından on-line kayıt hizmeti de sunulmaktadır" dedi.