En donanımlı aday adayı olan Kurukaya, sürpriz isimler arasında gösteriliyor. Hanak İlçesinde 6 aday adayın yarıştığı Belediye Başkan aday adaylığında AK Parti aday adayı Gürhan Kurukaya’nın geniş ufku, vizyonu ve gerçekleştirmek istediği çalışmalar takdire değer.
Gazetemize aday adaylığı hakkında açıklamalarda bulunan Hanak AK Parti Belediye Başkan aday adayı Gürhan Kurukaya: “Hanak yarım asırdan bu yana üç temel sorunla karşı karşıyadır. Bu sorunlar eğitimli ve yetişmiş insan gücü yetersizliği, üretim ve istihdam imkanlarından yoksunluk ve çeşitli konularda ortaya çıkan ve uzun süren ihtilaflardır. Halkımız, bu sorunlarla başa çıkma konusunda ne yazık ki yarım asırdan fazla bir zamandan beri yalnız bırakılmış ve kendi kaderine terk edilmiş durumdadır. Yerel yöneticilerin bu konudaki ihmallerinin veya bilinçsizliklerinin faturası da ne yazık ki, halkımıza ödetilmiştir. Halkımız tarafından şirin ilçemizin belediye başkanlığı görevine getirildiğimiz takdirde üç boyutlu bir hizmet anlayışını benimseyerek adeta kangrene dönüşmüş olan sorunlarımızın üstesinden gelmeye çalışacağız. Bu hizmet esaslarından birincisi, temel belediyecilik faaliyetleridir. Bu faaliyetlerle kentimizin her bir mahallesinin içinde bulunduğu çevre problemleri ve temel alt yapı eksikliklerinin giderilmesinin yanı sıra, sosyal ve kültürel aktivitelerle Hanaklıların hak ettikleri bir yaşam standardına kavuşması için yoğun çabalar ortaya konulacaktır” dedi.
Hizmet esaslarının ikincisi ise, halkımızın bilinçlenmesi ve kişisel gelişim süreçlerinin hızlandırılmasına yönelik olarak çeşitli kurumlar ve sivil toplum örgütlerinin de desteğini alarak uzun bir zamandan bu yana hazırlamış olduğumuz projeleri bir bir hayata geçirerek ileri düzey halk eğitimi hizmetlerinin yerine getirilmesidir diyen Kurukaya; “Üçüncü hizmet esası ise, kentimiz ve bölgemiz için hayati öneme sahip olan Hanak bünyesinde istihdam olanaklarını artırarak işsizlik ve zaruret sorunlarına köklü ve kalıcı çözümler getirip hızlı nüfus kaybı ve az gelişmişlik sürecini ortadan kaldırarak tersine göç hareketini başlatacak ve nüfus artışındaki hızlanmayı sağlayacak alt yapıyı oluşturmaktır. Ortaya koyacağımız bu hizmet sürecinin hangi projelerle ve nasıl bir öncelik sırasına göre gerçekleştirileceği de zihnimizde netlik kazanmış durumdadır. Aziz Halkımızın vereceği hizmet görevini sabırla ve büyük bir metanetle beklemekteyim. Onurlu Hanak halkı en güzel hizmetlere layıktır” ifadelerine yer verdi.
Gürhan Kurukaya’yı tanıyalım
1973 Ardahan Hanak Doğumludur.
Mezuniyetleri:
• Atatürk İlkokulu (1984)
• Hanak Lisesi(Orta kısım) (1987)
• Ümraniye Lisesi (1990)
• Marmara Üniversitesi Tarih Bölümü Lisans Programı (1996)
•Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Tarih Anabilim dalı Yüksek Lisans Programı (2003)Bulunduğu
Görevler:
•Hanak Lisesi Tarih öğretmenliği (1998-2000)
• Kütahya Alayunt İlköğretim Okulu Sosyal Bilgiler öğretmenliği (2000-2003)
• Kütahya Anadolu Güzel Sanatlar Lisesi Tarih öğretmenliği(2003-2004)
• Ümraniye Atatürk Anadolu Teknik lisesi ve E.M.L. Tarih öğretmenliği(2004-2006)
• İstanbul Bilim ve Sanat Merkezi Müdür Yardımcılığı (2006-2010)
• İstanbul Bilim ve Sanat Merkezi Müdürlüğü (2010……)
Akademik Çalışmalar ve Makaleleri
• 27 Numaralı Kütahya Şer’iye Sicilinin Transkripsiyonu ve Edisyon Kritiği (Master Tezi)
•Osmanlı Yahudileri (Araştırma)
•Ord. Prof. Dr. İsmail Hakkı UZUNÇARŞILI'nın Hayatı ve Eserleri (Araştırma)-Mevcut Örgün Eğitim Modelimiz İçin Bir durum Analizi ve Alternatif Sistem Yaklaşımları (http:// english.egitimbirsen.org.tr/yazar_detay.php?id=138574&yid=19 )-
İlim Ne Bilmektir? (Umran Dergisi 2011 Ağustos Sayısı)-Güney Kore’de Üstün Yeteneklilerin Eğitimi (PDR Dergisi, Sayı 13 2012)
-Yanlış Şehirleşmenin Birey ve Toplum Üzerindeki Etkileri (Mimar ve Mühendis Dergisi, Sayı:66 Temmuz 2012)-Beyin Göçünden Beyin Gücüne (Mimar ve Mühendis Dergisi, Mayıs 2013)Katıldığı Eğitim Çalışmaları, Sempozyum ve Çalıştaylar
•Üstün Yeteneklilerin Eğitiminde Yeni Yaklaşımlar Kursu (Özel Eğitim Rehberlik ve Danışma Hizmetleri Genel Müdürlüğü) (2007)
•İstanbul Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Üstün Zekalılar Ana Bilim Dalı Doktora Programı Özel Öğrenci Eğitimi (2008-2009)
•Yenilikçi Öğretmenler (Yenilikçi Lider Yönetici) Kursu (2009)•BİLSEM Eğitim Yöneticileri Kursu (4-8 Ekim 2010)•I. Uluslar Arası üstün Yetenekliler Sempozyumu (2010)
•Türkiye’de Üstün Yeteneklilerin Eğitimi 2012-2016 Strateji Belgesi TÜSSİDE Çalıştayı (2010)
•Üstün Yetenekliler Eğitiminin Yeniden Yapılandırılması Kızılcahamam Çalıştayı (2011)
•Bilim ve Sanat Merkezlerinin Yeniden Yapılandırılması Çalıştayı Eskişehir (20-22 Ocak 2012)•Üstün Zekalı ve Yetenekli Çocukların Eğitimi 1. İstanbul Çalıştayı (Organizatör) 16-17 Ocak 2013
•İstanbul Ataşehir’deki anasınıfı ve sınıf öğretmenleri için “Üstün Yetenekli Bireylerin Fark Edilmesi ve Eğitim Yaklaşımları” Seminerleri (Organizatör/Eğitim Görevlisi) (İstanbul, 13-17 Mayıs 2013 ve 20-24 Mayıs 2013)
•Aile ve Sosyal Politikalar Bakanlığı Üstün Yetenekli Bireyler Eylem Planı Çalıştayı (Katılımcı) (Ankara, 14 Haziran 2013)
•İstanbul Fatih Beyazıt-Ford Otosan İ.O. öğretmenleri için “Üstün Yetenekli Bireylerin Fark Edilmesi ve Eğitim Yaklaşımları” Seminerleri (Organizatör/Eğitim Görevlisi) 17-21 Haziran 2013
•Özel Yetenekli Bireyler Strateji ve Uygulama Planı (2013-2017) hakkında 100 Soruda Özel Yeteneklilerin Eğitim Kılavuzu Hazırlama Komisyon Çalışması (Kastamonu, 22-26 Temmuz 2013)