Merkezi Hekim Randevu Sistemi (MHRS) üzerinden randevu alamayanlar çareyi acil servislerde buldu.
Ardahan Devlet Hastanesi Acil serviste sıra bekleyen hastaların oluşturduğu uzun kuyruklar, sağlık sistemindeki aksaklıkları bir kez daha gündeme getirdi. Gurbetçilerin gelmesiyle birlikte artan insan nüfusu Ardahan Devlet Hastanesinde uzun kuyruklar oluşturdu. Ani rahatsızlıkları nedeniyle Hastanenin Acil Servisine gelen hastalar burada sağlık durumlarının ciddiyetine göre 2 ayrı bölüme yönlendiriliyor. Durumu ciddi olanlara sarı bölümde hemen müdahale edilirken, Yeşil bölüme alınan hastalar ise doktor yetersizliği nedeniyle dakikalarca beklemek zorunda kalıyor.
Ardahan Devlet Hastanedeki hekim yetersizliği nedeniyle, vatandaşlar sağlık hizmetlerine erişimde ciddi zorluk yaşadıklarını belirtiyor. Hastaların uzun süre beklemek zorunda kalması, bazı durumlarda acil vakalara müdahaleyi geciktirebiliyor ve sağlık risklerini artırabiliyor.
Türkiye genelinde birçok hastanede olduğu gibi Ardahan’da da Merkezi Hekim Randevu Sistemi (MHRS) üzerinden randevu almak giderek zorlaşıyor. Randevu bulamayan hastalar ise çareyi acil servise gitmekte buluyor. Tedavileri için hastanenin acil servisinde uzun süre sıra beklemek zorunda kalan vatandaşlar, şikâyetlerini dile getirmeye başladı. Hastanede yaşanan yoğunluk akıllara hekim eksikliğimi yoksa sistem sorunumu var sorularını getirdi. Hastaların bir kısmı hekim eksikliğinden, bir kısmı ise gurbetçilerin büyükşehirlerdeki hastanelerden sıra alamadığı için tedavilerini daha kısa sürede yaptırmak için Ardahan’ı tercih etmelerine bağlıdı.
Yorumlar
Kalan Karakter: