“Evet, Ardahan’ın bir kapalı otoparka ihtiyacı var” diyen Türkoğlu, otoparkın yer olarak Milli Egemenlik Parkına yapılmasının ağaçları yok etmek anlamına geldiğini, şehrin simgesi yeşil alanın korunmasının önemli olduğunu kaydetti.
ALTI OTOPARK OLAN BİR YERİN, ÜZERİNDEKİ AĞAÇLARIN KÖKLERİ NEREYE GİDECEK?
Milli Egemenlik Parkına gelerek ağaçların söküldüğü yerde basın mensuplarına açıklamalarda bulunan Mali Müşavir ve siyasetçi Ömer Türkoğlu, Parkın yok edilmesine müsaade etmeyeceklerini, Belediye Başkanı Faruk Köksoy’un bu projeden vazgeçmesi gerektiğinin altını çizdi.
“Milli Egemenlik Parkının altına yapılacak olan kapalı otopark projesiyle sökülen ağaçların bu kapalı otoparkın üzerine dikildiğinde bu ağaçların kökleri nereye gidecek” diye soran Türkoğlu, Yağan yağmur ve sular yaptığın otoparkı yıkmayacak mı? Ardahan’ın elde kalmış tek yeşil alanı olan Milli Egemenlik Parkına hiç kimsenin dokunma hakkı yoktur. Şehrimizde onca sorun varken yollar kaldırımlar caddeler bitmemişken, yangından mal kaçırırcasına ağaçların sökülmesi neyin telaşı?
Sayın Köksoy, bu park için kaç defa proje hazırlandı, kaç defa ihale edilmeye çalışıldı. Kaç defa beton döküldü? Kaç defa havuz yapıldı? Havuz yapılırken borusu neden unutuldu? Şimdi Sayın Köksoy’a soruyorum; bu parka bu kadar ameliyat neden yapıldı? Bu kapalı otopark sevdası, kimlerin kara sevdası? Kimlerin çıkarları doğrultusunda hareket ediyorsun? “ diye konuştu.
KAPALI OTOPARK BENİM PROJEMDİ
Ardahan’da ilk kapalı otopark projesinin kendisine ait olduğunu vurgulayan Türkoğlu, “ Ardahan’da Kapalı Otopark yapılacaksa Hasan Sabri Kışlasının bulunduğu alanda İş Merkezi ve Kapalı otopark projesi için bu yer oldukça uygun. Zaten söz konusu kışla belediyeye tahsis edilmiş durumdadır. Buraya kapalı otopark yapılabilir. Neden Milli Egemenlik Parkına yapılması dayatılıyor? Burası her Ardahanlının gelip oturup dinlediği yılların yeşil bir alanıdır. Bu duruma her Ardahanlının karşı çıkması lazım” ifadelerine yer verdi.
OTOPARKSIZ BİNALARIN RUHSATINI BELEDİYE VERMEDİ Mİ?
Son yıllarda inşaat sektöründe yaşanan hızlı gelişmelere de değinen Türkoğlu, “Kaptanpaşa ve Karagöl’de yapılan onca çarpık inşaatın altına kapalı otopark yapılmazken bu inşaatlara nasıl ruhsat verdiniz? Eğer o binaların altında kapalı otopark olsaydı, şimdi bu fidanlar katledilmezdi ve Ardahan gündemi de bu sorun da olmazdı, asıl gündemimize dönerdik. Bunun yanında Ardahan’da yaşanan trafik sorunun çözülmesi için düz Ardahan köyleri ve Göle’nin mevcut otogarda toplanması elzemdir. Hoçvan, Hanak, Çıldır bölgesinin araçları Kuruçam’ların mevcut otoparkına alınabilir. Bu park kiralanabilir ya da satın alınabilir” dedi.
KİMİNE 3, KİMİNE 5, KİMİNE 8 KAT RUHSATI
Ardahan Belediye Başkanı Faruk Köksoy’un mahalleler ve kişiler arasında ayrımcılık yaptığını iddia eden Türkoğlu, “Karagöl Mahallesinde başlatılan 18. Madde uygulanmasında bazı evlerin içinde yol geçiyor. Bazı evlerde kanalizasyon geçiyor. Vatandaşın evi bu uygulama nedeniyle yerinde olmadığı gibi nerede olduğu da belli değildir. Yine elinizde nasıl bir deprem haritası varsa Karagöl, Kaptanpaşa Mahallelerinde kat ruhsatı 6 kat, Tekel 75. İlköğretim okulunun bulunduğu cadde ve bölgesinde 5 kat, Halilefendi Mahallesinde 3 kat, Yeni Mahallede 3 kat, ancak aynı mahallede yapılan TOKİ 8 Kat ruhsatı verilmiş. Yine Atatürk Mahallesinde 3. Kat, kimi yerde 5 kat, AVM kat ruhsatı 9 kat olarak verilmiş. Bu neye ve kime göre verilmiş belli değil. Başkan Köksoy’un bu durumu izahat etmesi lazım” diye konuştu.
KONGRE CADDESİNİN TEK YÖN YAPILMASININ AMACI NEDİR?
Ardahan’ın diğer sorunlarına temas eden Türkoğlu sözlerini şöyle noktaladı: “Kongre Caddesinin tek yön yapılmasının amacı nedir? Niye Kongre caddesi için böyle bir proje uygulanmak isteniyor? Kongre caddesinin ne özelliği var? Diğer caddelerdeki esnafların günahı nedir? Tek yön Ardahan için iyi bir uygulama ise ve Kongre caddesi için düşünülüyorsa, Atatürk, İnönü ve Kars Caddesi için neden tek yön proje çalışması yapılmıyor? Bunun yanında şehrin içme suyu kimi yerde tazyik olarak neden az akıyor? Hayvancılık bölgesi olan Yenimahalle ve Atatürk Mahallesine ait yayla yolu neden yapılmıyor. Sözde bu yayla yolu için kurban kesilip çalışmalar başlatılmıştı.
Örnek olarak Belediyenin yanındaki iş hanında neden kapalı otoparkı yok? 18. Maddenin akıbeti ne olacak? Ardahan’ın önemli simgesi olan bu parkın adı daha önce Milli Egemenlik parkıydı. Köksoy, daha sonra bu parkın ismini Kent Parkı olarak değiştirdi. Köksoy, Milli Egemenlik parkının adını değiştirerek hangi amaca hizmet etmeye çalışıyor.Ardahan’ın onca sorunu dururken, Faruk Köksoy’un yeşil alanımız Parkımızın altına yapmak istediği bu kapalı otopark sevgisi nerden ortaya çıkmıştır? “
Yorumlar
Kalan Karakter: