2023 yılında 9 milyondan fazla tüketicinin 103 milyon adet ürün ihtiyacını e-ticaretten karşıladığı raporda küçük ve orta ölçekli işletmelere e-ticaretle kar marjlarını da arttırdığı görülüyor. Rapor, 19 binden fazla e-ticaret sitesinin, 9 milyondan fazla ürün siparişi analiz edilerek oluşturuldu.
2023 yılında 9 milyondan fazla tüketici, 103 milyon adet ihtiyacını IdeaSoft'un geliştirdiği e-ticaret altyapılarını kullanan siteler üzerinden karşıladı. Toplam hacim 2022 yılına göre yüzde 8 oranında artarak 15 milyar TL'yi geçti. Satılan ürün adedi 103.640,231 olurken, sepetteki ürü adedi ise 11.33, sepet ortalaması ise 1.711,14 TL oldu.
BÖLGELERE GÖRE SİPARİŞ ORANLARI
En çok sipariş veren bölgeler 2021 yılı ile aynı sıralamaya sahip oldu. İstanbul'un yer aldığı Marmara Bölgesi en çok sipariş veren bölge olurken, %4.06'lık sipariş oranıyla Güneydoğu Anadolu en az sipariş veren bölge oldu. Bölgelerin sipariş oranları ise; Marmara %42.08, İç Anadolu ,80, Karadeniz .49,Ege %7.92, Akdeniz .08, Doğu Anadolu %4.57, Güneydoğu Anadolu %4.06 olarak gerçekleşti.
ARDAHAN, MUĞLA VE KONYA’DA SATIŞ HACİMLERİ BÜYÜYOR
İlk 3 sıranın yine değişmediği il bazlı sipariş rakamlarında Ardahan, Muğla, Konya gibi şehirlerin büyüyen satış hacimleri dikkat çekti. İllere göre satış hacimleri ise; Kocaeli %2.91, Ankara %9.28, Eskişehir %1.35, Adana %3.96, Ardahan %3.78, Bartın %1.85, İstanbul %27.69, Tekirdağ %1.54, Adıyaman %1.90, Konya %2.26, İzmir %7.03, Balıkesir %1.27, Manisa %1.76, Muğla %2.08, Gaziantep %1.46, diğer iller %29.08olarak gerçekleşti.
Yorumlar
Kalan Karakter: