BTK'nın 2013'te açılışının yapılacağının daha önce deklare edildiğini, lakin açılma durumunun söz konusu olamayacağını belirtti. Bu sürecin 2015'lere sarkacağını ileri süren ve bu kuşkunun her kesimde oluştuğuna değinen Öğüt, "BTK'nın yavaşlamasında finans sıkıntısı gözüküyor. Bu finansı 3 ülke sağladığı için acilen 3 ülke yetkilileri bir araya gelmelidirler ve yeniden bir bütçe revizyonu yapılmalıdır. Bu bütçe revizyonu yapılmaz ise BTK demiryolu yarım kalabilir." dedi.
BTK'nın yapılması ile Türkiye'de yıllık 6 milyon ton olan demir yolu taşımacılığının 26 milyon tona çıkacağını ifade eden Öğüt, "Yani 20 milyon ton Kars'tan giriş olacak. Bu da ilk olarak Kars'a ve bölgeye yanı sıra Türkiye'ye önemli katkı sınacaktır." ifadesini kullandı.