2015 yılında inşaatına başlanacağı açıklanan ve Ardahan’ın Kafkaslara açılmasında önemli rol oynayacağı öngörülen sınır kapılarının işlevsel hale getirilmesinde öncülük edecek olan tünellerin 2015 yatırım programına alınmaması Ardahan’da şok etkisi yarattı.
Karayolları Genel Müdürlüğü’nün verilerine göre birçok bölgede tünel yapım çalışmaları yatırım programına alınırken, başta Posofluların büyük ümit bağladığı Ulgar Dağı Tüneli Projesi olmak üzere, Ardahan’ı Artvin’e bağlayacak olan Sahara Tünelinin de yatırımın programı içerisinde yer almaması akıllarda soru işareti bıraktı.
Ardahan’da sınır kapılarının işlevsel hale getirilmesi ve ticaretin canlanması için hayati önem taşıtan Ulgar Dağı tünel projesi özellikle Posof Türkgözü Sınır Kapısının cazibe merkez haline gelmesi için hayati nitelik taşıyor. Sınır Kapısında ticaretin canlanması ilin ekonomik olarak kalkınması mahiyetinde olduğundan Ilgar Dağı Tünel projesinin Karayolları Genel Müdürlüğü 2015 yatırım programında yer almaması Ardahanlıları çileden çıkaracağa benziyor.
Diğer yandan Ardahan’ı Artvin’e bağlayan Sahara Tüneli ise, Ardahanlıları ve TIR sürücülerini 2 bin 50 rakımlı Sahara Geçidinin bulunduğu Şavşat Dağının ölüm yolu olarak adlandırılan karayolundan kurtulması anlamına geliyor. Bu projeyle Ardahan-Artvin arası mesafenin kısalması Ardahanlıların Doğu Karadeniz ile ticaret köprülerinin kurulmasına vesile olacağı gibi, Sarp Sınır Kapısından TIR’ların rahat ulaşmasını sağlayacak. Şimdi her iki tünel projesinin yatırım programı içerisinde yer almaması Ardahan’ın zaten bitme noktasında olan ekonomik durumunun tamamen söneceği yorumlarına neden oluyor.
Ardahan’a gelen başta iktidar yetkilileri olmak üzere muhalefetin takip ettiği ve kesinlikle 2015 yılında çalışmalarına başlanacak denilen tünel projelerinin ne zaman yapılacağını merak ediliyor.
Konu ile ilgili başta Valilik ve siyasilerden açıklanma bekliyor...