Türkiye’yi Kafkaslara bağlayan, Türkgözü Sınır Kapısına giden ve özellikle kışın sürücülerin korkulu rüyası olan Posof Ilgar Dağı yoluna 18 Kilometrelik bariyer çalışması hakkında açıklamalarda bulunan Karayolları 18. Şube Şefi Ümit Yıldırım, Posof yolunun tamamlanması ardından Ardahan Şavşat arasında bulunan Sahara geçidine de bariyer çalışması yapılacağını söyledi.
Ardahan'ın Damal ile Posof ilçeleri arasındaki 2 bin 918 rakımlı Ilgar Dağı'nda yer alan ve Türkiye'yi Gürcistan'a bağlayan 2 bin 540 rakımlı Ilgar Geçidi'nde kışın yaşanan güçlüklerin ortadan kaldırılması amacıyla yapılan bariyer çalışması, sürücüler için güvenli yol olacak diyen Göle Haber Gazetesi Muhabiri Mustafa Oğurlu: “Geçişlere fazla imkân tanımayan, çam ormanlarının arasından ilerleyen ve Ilgar Dağı olarak bilinen bölgeyi de barındıran güzergâhta bariyer ciddi bir ihtiyaçtır. Kışın bu yollarda çok yoğun sis olur, yine yoğun kar yağışı ve beraberinde yaşanan buzlanma nedeniyle araç sürücüleri uçurumlarda ciddi tehlike atlatıyordu. Bu bariyer çalışması nedeniyle sürücüler güvende olacak. Yol genişletme çalışması da zamanında tamamlanırsa ve tünel projesi de bir an önce hayata geçerse Ardahan Posof arası daha çok kullanışlı olacak” dedi.
Ardahan-Posof arası yolun çok kötü olduğunu aktaran araç sürücüleri ise:“Burada kış şartları nedeniyle de bazen eylülün ortasında kar düşmeye başlıyor ve 6-7 ay ciddi sıkıntı yaşıyoruz. Birde Ilgar Geçidi var. Geçit vermeyen Ilgar Geçidi'nin geçit verebilir hale gelmesi için tünele ihtiyaç vardı, onun projesinin bir an önce tamamlanmasını istiyoruz. Bariyer çalışması sayesinde Posof yolu korku yolu olmaktan çıkacak, can ve mal kaybı konusunda tereddütleri ortadan kaldıracak”dediler.
POSOF
28 Temmuz 2017 - 17:10
Uçurumlu yola bariyer önlemi
Posof’un keskin virajları ve uçurumlarıyla bilinen Ilgar Dağına Karayolları 18. Bölge Müdürlüğü tarafından bariyer çalışması başlatıldı.
POSOF
28 Temmuz 2017 - 17:10
ulgar dağının 8 ay kapalı olduğu eski yıllları hatırlarız.1960-70 lı yıllarda atla dahi posoftan damala gitmek çok riskliydi.Posofun her yönden gelişememesini önemli ilk sebebi karayolunun 7-8 ay kapalı oluşuydu.Arada bir greyder boldizer rotattif vs ile yol açılsa bile bir saatiçinde tekrar kapanırdı.Bu sebeple ulgardan yaya gidişlerde çok can kaybı olmuştur.Bu yıla kadar posofun sıkıntısını duyan hükumetler olmadı,vekillerimiz dahi ilgisiz kaldı.40-50 yıldır basında tünel açma işi gündeme geldiyse de ilgilenen olmamıştır..Posof bu sebeple başka kasabalara göç eyledi.Posof devletten para iş ev ekmek istemedi.Hep tünel yapımını talep etti.İnşallah tünel işi tez sonuç***ırda bir büyük dert biter..