Reklam
Reklam
Özcan Kanmaz

Özcan Kanmaz

SERHAT'IN SESİ

ANADOLU COĞRAFYASI ZOR ve KESKİN KAVŞAK (VİRAJ) ve KADERDİR

23 Mart 2021 - 21:13

* Anadolu Coğrafyası “Çok Zor ve Keskin Kavşak (Viraj) ve Kaderdir.”

* Üstelik İslam, Selçuklu, Osmanlı ve daha birçok Kadim Medeniyetler gibi ŞAN ve ŞEREF ile kalan bir MİRAS’ a sahipken.
Bir de tarihin her döneminde size umut bağlayan MAZLUM HAKLKAR varlığı.
İspanyadan (500 yıl önce), Balkanlardan (100-150 yıl önce),  Afganistan’dan, Bulgaristan’da,  Irak’ tan, Suriye’den, vd.

* Bir de O kadar dezavantajınız var ki;
81 İl' de Türk ( Sünni, alevi, vd. ), Kürt ( Sünni, Alevi, Zaza, vd. ) , Sünni, Alevi ( Türkmen, Nusayri, Kürdü, vd. ), Şia, Azeri,  Göçmen, Çerkes, Romen, Balkan Muhaciri, Selanik Muhaciri, Sabataycı, Arap, Kafkas Göçmenleri, Afgan Göçmenleri, vd.                                                                                                      

Bu kadar çok ve çeşitli IRK ve MEZHEB' i barındıran bir Coğrafyada;
Hem bir arada tutmaya çalışacaksın
Ve hem de AZ KAVGA ile YOL YÜRÜYECEKSİNİZ.                                                                                           
* Sonra da İçinizden Erbakan Hoca gibi Menderes gibi Özal gibi Erdoğan gibi “YERLİ ve MİLLİ” bir politika izleyeceksiniz.

Ki Erbakan Hocamız her konuşmasının girişinde HAK ve BATIL  (Emperyalizm ) mücadelesini örneklerle somutlaştırarak söylerdi.

Ayrıca en büyük dezavantajımız da;
İslam Ülkelerinin çoğunun “Kukla Rejimler veya Emperyalizme” hizmet eden bir nevi görevli gibi İDARE edilirken,
bir de Emperyalist (Sömürgeci)  Ülkelerin elinde KATMA DEĞERİ YÜKSEK Dünyanın en değerli markalarına sahip olmaları.
20 markanın büyüklüğü Türkiye’nin GSYH’ ndan çok çok daha büyüktür.
Bu 20 markanın 2020 yılı rakamlarını örnek verirsek;

Marka                             Ülke                          ektör                Marka Değeri (milyar dolar )
1- Amazon                          ABD                                     İnternet-yazılım                                415,8
2- Apple                                             ABD                                     Teknoloji                                           352,2
4-Google                             ABD                                     İnternet-yazılım                                323,6
3-Microsoft                        ABD                                     İnternet-yazılım                                326,5
5- VISA                                ABD                                     Bankacılık                                          323,6
6- Alibaba                           Çin                                       Hizmet                                               152,5
7- Tencent                          Çin                                       Bilişim                                                150,9
8- Facebook                       ABD                                     İnternet-yazılım                                147,1
9- McDonald's                   ABD                                     Gıda                                                   129,3
10- Mastercard                  ABD                                     Bankacılık                                          108,1
11- AT&T                            ABD                                     Telekom                                                           105,8
12-Verizon                         ABD                                     Telekom                                                           94,6
13- Coca Cola                     ABD                                     GIDA                                                  83
14- IBM                               ABD                                     Bilişim                                                83,6
15- Marlboro                     ABD                                     Sigara                                                 58,2
16- The Home Depot        ABD                                     Ev Gereçleri                                       57,5
17- SAP                                              Almanya                             Yazılım                                               57,5
18- Moutai                         ABD                                     İçecek                                                 53,7
19- Louis Vuitton              Fransa                                 Giyim                                                 51,7
20- UPS                               Almanya                             Hizmet                                               50,7

* Yine Dünya İlaç İhracatında önde gelen Ülkeler yıllarca Dünyanın önemli kaynaklara sahip Ülkelerin yeraltı ve yerüstü kaynaklarını sömürgeleştiren aynı Ülkeler, 2019 yılı rakamları ile

Ülkeler                             İhraç Edilen İlaç Değerleri ( Milyar Dolar)
Almanya                     97
İsviçre                         81
İrlanda                                   63
ABD                            54
Belçika                                   52
Hollanda                    46
Fransa                        35
İngiltere                     32
İtalya                          30
Çin                              20
* Bir de Ülke olarak her yıl bizde OLMAYAN ve EN ELZEM olan bir ürünü yani AKARYAKIT için her “YIL ORTALAMA 50 Milyar Dolar” paramız yurtdışına çıkması zorunlu ve mecburken.

Yerli ve Milli olmayanlar, sürekli bilerek veya bilmeyerek Emperyalizme (Sömürgeci) hizmet ettiklerinin farkında olamıyorlar.

Bu kişiler nedense Ülkenin idaresinde direkt veya endirekt bulundukları dönemlerde yaptıkları onların aynasıdır.

Zaten Ülke için DİKİLİ BİR AĞAÇLARI da olmadığı gibi Ülke İdaresine talipli olduklarını İddia ederek topluma SOMUT BİR PROJELERİ de yoktur.

Onun için ATALARIMIZ çok ANLAMLI ATASÖZLERİ bize miras bırakmıştır.

“Bekâra karı boşamak kolay gelir”

“Mangalda Kül bırakmamak”

“Ayinesi iştir kişinin, lafa bakılmaz”

“Boş laf karın doyurmaz”

Selam ve dua ile.

Özcan KANMAZ
( Kamu’ da İdareci - İktisatçı )


 

Bu yazı 1990 defa okunmuştur.

YORUMLAR

  • 0 Yorum