İş insanı Cavit Çetin, “Çıldır ilçesine bağlı Yukarıcanbaz Köyünde bir istasyonun kurulmasıyla Ardahanlının trene arkadan bakan değil, treninin nimetlerinden faydalanan bir il olmasını istiyoruz” dedi.
Avrupa ile Asya arasında ulaşım problemini en ekonomik düzeye indirilmesi gerektiğine değinen Çetin, “Ardahan ve Serhat bölgesi için son derece önemli olan bu proje, bölgenin geri kalmışlığını da ber taraf edecektir. Kars-Tiflis Demiryolu Projesi'nin hayata geçmesiyle Türki Cumhuriyetler ve Gürcistan üzerinden trenle gelen yolcuların Ardahan'a girişi ekonomide canlılık yaratacağı gibi bir nebzede olsa istihdam artırılacaktır.
Bölgemizde turist yoğunluğu söz konusu olacağı gibi, gerçek anlamda ipek yolu dediğimiz ithalat ve ihracat söz konusu olacaktır. Aynı zamanda yük taşımacılığında çok önemli bir yer alacak olan istasyonun girdi ve nakliye maliyetlerini de düşürecektir. Bu da mağdur olan Serhat bölgesine yansıyacaktır. Çıldır ilçesinde bir istasyonun kurulmasıyla Ardahanlı trene arkadan bakmadan, trene arkadan bakan değil, treninin nimetlerinden faydalanan bir il olmasını istiyoruz” şeklinde konuştu.
Kars-Bakü-Tiflis demiryolu projesi yöremizin temel sorunlarından biri olan ulaşım problemi olduğuna değinen Cavit Çetin, “Kars-Bakü-Tiflis demiryoluyla ilgili olarak nihayetinde bir gelişme yaşandı ve 07.02.07 tarihi itibariyle, projenin başlaması için antlaşma imzalandı ve proje tamamlandı. Bu proje yöre halkı ve bölgemiz için tarihi bir olay ve uzun zamandan beri heyecanla beklediğimiz bir gelişmeydi.
Allah emeği geçen herkesten razı olsun diyerek iyi niyet duygularımızı belirtelim ve olayı daha ayrıntılı incelemeye, eksik yanlarını demeyelim de, beklentilerimizi sırlayalım ve ilgililere duyuralım. İlimizin komşu ülkelere ve yurtiçi ulaşımını ilgilendiren, bölgemize hem ekonomik hem de turizm açısından canlılık getireceğine inandığımız Kars-Tiflis-Bakü Demir Yolu bağlantılarından birisinin de ilimiz sınırları içersinde olmasıdır. Bu istek bölge halkımızın şimdiye kadarki kötü talihini bir nebze olsun değiştirecek bir istektir” ifadesini kullandı.
Çıldır İlçesine bir istasyonun kurulması gerektiğini dikkat çeken Çetin, sözlerini şöyle sürdürdü: “Benim de üstüne basa basa söylediğim, bu proje elbette ki bölgemiz için çok önemlidir ve uzun zamandan beri beklediğimiz, talihimizi değiştirecek bir olaydır. 838 kilometre uzunluğunda olan yolun 76 kilometresi Türkiye’den, 259 kilometresi Gürcistan’dan ve 503 kilometresi ise Azerbaycan’dan geçiyor.
Projenin Türkiye bölümünde 4 istasyon, 3 köprü ile 76 kilometrelik demiryolu inşa edildi. Bakü Tiflis Kars demiryolu projesi 1 milyon yolcu 6.5 milyon ton yük taşıma kapasitesine sahip olacak. Hattın kapasitesi 3 milyon yolcu 17 milyon ton yüke ulaşacaktır. Bunlar yük taşımacılığında maliyetleri düşün-ecektir.
Zaman ve mesafe için nakliyatçılara imkan sunuluyor. Çin’den gelen yük Bakü Tiflis Kars’la orta koridor üzerinden 12-15 günde AB’ye ulaşacaktır. Ülkelerimizden orta koridordan geçen yüzde 10’un üzeri bile 24 milyon ton ilave yük demektir. Ama bizim Ardahanlılar olarak isteğimiz, duraklardan birisinin de ardahan sınırları içersinde olmasıdır. Ama maalesef şu ana kadar bu konuda bir adım atılmadı. Umarım bu proje Ardahan’ ı komşularından soyutlamaz ve sınır kapılarının önemi azalmaz. Açıkçası benim bu konuyla ilgili bazı çekincelerim mevcuttur. Sanki bu projede Ardahan devre dışı bırakılmış gibi hissetmekteyim. İnşallah bu hissiyatımda yanılırım. Bunu anlamanın tek yolu da yetkililerin yapacağı açıklamalarla öğrenmiş olacağız.”
Avrupa ile Asya arasında ulaşım problemini en ekonomik düzeye indirilmesi gerektiğine değinen Çetin, “Ardahan ve Serhat bölgesi için son derece önemli olan bu proje, bölgenin geri kalmışlığını da ber taraf edecektir. Kars-Tiflis Demiryolu Projesi'nin hayata geçmesiyle Türki Cumhuriyetler ve Gürcistan üzerinden trenle gelen yolcuların Ardahan'a girişi ekonomide canlılık yaratacağı gibi bir nebzede olsa istihdam artırılacaktır.
Bölgemizde turist yoğunluğu söz konusu olacağı gibi, gerçek anlamda ipek yolu dediğimiz ithalat ve ihracat söz konusu olacaktır. Aynı zamanda yük taşımacılığında çok önemli bir yer alacak olan istasyonun girdi ve nakliye maliyetlerini de düşürecektir. Bu da mağdur olan Serhat bölgesine yansıyacaktır. Çıldır ilçesinde bir istasyonun kurulmasıyla Ardahanlı trene arkadan bakmadan, trene arkadan bakan değil, treninin nimetlerinden faydalanan bir il olmasını istiyoruz” şeklinde konuştu.
Kars-Bakü-Tiflis demiryolu projesi yöremizin temel sorunlarından biri olan ulaşım problemi olduğuna değinen Cavit Çetin, “Kars-Bakü-Tiflis demiryoluyla ilgili olarak nihayetinde bir gelişme yaşandı ve 07.02.07 tarihi itibariyle, projenin başlaması için antlaşma imzalandı ve proje tamamlandı. Bu proje yöre halkı ve bölgemiz için tarihi bir olay ve uzun zamandan beri heyecanla beklediğimiz bir gelişmeydi.
Allah emeği geçen herkesten razı olsun diyerek iyi niyet duygularımızı belirtelim ve olayı daha ayrıntılı incelemeye, eksik yanlarını demeyelim de, beklentilerimizi sırlayalım ve ilgililere duyuralım. İlimizin komşu ülkelere ve yurtiçi ulaşımını ilgilendiren, bölgemize hem ekonomik hem de turizm açısından canlılık getireceğine inandığımız Kars-Tiflis-Bakü Demir Yolu bağlantılarından birisinin de ilimiz sınırları içersinde olmasıdır. Bu istek bölge halkımızın şimdiye kadarki kötü talihini bir nebze olsun değiştirecek bir istektir” ifadesini kullandı.
Çıldır İlçesine bir istasyonun kurulması gerektiğini dikkat çeken Çetin, sözlerini şöyle sürdürdü: “Benim de üstüne basa basa söylediğim, bu proje elbette ki bölgemiz için çok önemlidir ve uzun zamandan beri beklediğimiz, talihimizi değiştirecek bir olaydır. 838 kilometre uzunluğunda olan yolun 76 kilometresi Türkiye’den, 259 kilometresi Gürcistan’dan ve 503 kilometresi ise Azerbaycan’dan geçiyor.
Projenin Türkiye bölümünde 4 istasyon, 3 köprü ile 76 kilometrelik demiryolu inşa edildi. Bakü Tiflis Kars demiryolu projesi 1 milyon yolcu 6.5 milyon ton yük taşıma kapasitesine sahip olacak. Hattın kapasitesi 3 milyon yolcu 17 milyon ton yüke ulaşacaktır. Bunlar yük taşımacılığında maliyetleri düşün-ecektir.
Zaman ve mesafe için nakliyatçılara imkan sunuluyor. Çin’den gelen yük Bakü Tiflis Kars’la orta koridor üzerinden 12-15 günde AB’ye ulaşacaktır. Ülkelerimizden orta koridordan geçen yüzde 10’un üzeri bile 24 milyon ton ilave yük demektir. Ama bizim Ardahanlılar olarak isteğimiz, duraklardan birisinin de ardahan sınırları içersinde olmasıdır. Ama maalesef şu ana kadar bu konuda bir adım atılmadı. Umarım bu proje Ardahan’ ı komşularından soyutlamaz ve sınır kapılarının önemi azalmaz. Açıkçası benim bu konuyla ilgili bazı çekincelerim mevcuttur. Sanki bu projede Ardahan devre dışı bırakılmış gibi hissetmekteyim. İnşallah bu hissiyatımda yanılırım. Bunu anlamanın tek yolu da yetkililerin yapacağı açıklamalarla öğrenmiş olacağız.”