Doğu Ekspres Platformu tarafından geçtiğimiz hafta ATSO Toplantı salonunda düzenlenen ‘Doğu Ekspres Trenin Son Durağı Ardahan Olsun’ istişare toplantısında konuşan Ardahan Valisi Mustafa Masatlı, önemli iki konuya dikkat çekti.
MASATLI: HAVAALANI YAPILMASINI DESTEKLİYORUM
Vali Masatlı, Yukarı Canbaz’da İstasyon ve Gümrükleme kurulursa Ardahan’a trenin daha hızlı geleceğine vurgu yaparak, kamuoyunun istediği Ardahan’a havaalanı yapılmasını ise desteklediğini söyledi.
ÇÖZÜM, YUKARICAMBAZ’A İSTASYON VE GÜMRÜKLEMENİN KURULMASIDIR
Doğu Ekspres Treninin Ardahan’a ulaşması anlamında önemli bilgiler paylaşan Ardahan Valisi Mustafa Masatlı, trenin Ardahan’a gelmesi noktasında öncelikli olarak Bakü-Tiflis-Kars Demiryolu hattının düşünülmesi gerektiğini söyledi.
Vali Masatlı, bu noktada hattın geçtiği Çıldır’ın Yukarıcambaz bölgesinde istasyon olarak düşünülen alanda daha az maliyetli gümrükleme ve istasyon binalarının yapılarak, Doğu Ekspres hattının buraya kadar uzatılmasının daha mümkün hale geleceğini kaydetti.
VALİLİK OLARAK YOLU YAPMAYI TAAHHÜT ETTİK
Yukarıcambaz bölgesinde istasyon ve gümrükleme binalarının kısa vadede yapılabileceğine işaret eden Vali Masatlı, bu çalışmaların yapılmasıyla birlikte, Çıldır’dan, Yukarıcambaz İstasyonuna kadar olan yolu Valilik imkanlarıyla yapmayı taahhüt ettiklerini belirterek şöyle konuştu:
ARDAHAN, KAFKASYA'NIN ÖNEMLİ BİR BÖLGESİDİR
“Doğu ekspresi treninin son durağı Ardahan temasıyla yola çıkan arkadaşlarımızın bu girişimlerinin bizlerde heyecan uyandırdığını ifade etmek isterim. Her ilin kendine ait bir coğrafi yapısı, stratejik bir konumu, birtakım sektörleri, insan yapısı ve sosyolojisi vardır. Yapacağınız hiçbir iş veya gördüğünüz hiçbir şey bundan bağımsız değildir. Ben 6 yaşından beri Ardahan'ın ismini biliyorum çünkü tüccar bir ailenin çocuğuyum. Dedemler, babamlar Ardahan’a büyükbaş hayvan almak için gelirlerdi. Biz hep Ardahan'ı hayvancılık bölgesi olarak bilirdik. Ardahan, Kafkasya'nın önemli bir bölgesidir. Buradaki hayatın vermiş olduğu bir değerle hayvancılık bunda ciddi derecede gelişmiştir. Hayvancılık burada bir hayvan üssüdür. Bizim hayvan sayımız Türkiye'de diğer illerle mukayese edildiğinde hayvan sayımız ortalama olarak Türkiye'nin üçüncü, dördüncü iliyizdir. Burada kişi başına düşen hayvan sayısı olarak şimdi hayvancılıkta geldiğimiz sayısal nokta çok önemlidir. Ancak verimlilik noktasında genel bir sıkıntı yaşıyoruz. Artık her il kendine göre bir sektör arayışı içerisine girdi.
SINIR İLİ OLMAMIZ AVANTAJDIR
Yani bundan 20 sene önce Kars’ta turizm olur dense kimse inanmazdı. Ben 20 sene önce Erzurum'a gittiğim de bir caddesi vardı ama şimdi kocaman bir şehir oldu. Orası da turizmden çok ciddi bir şekilde yararlandı. Bizimde turizmden istediğimiz ölçüde ve hak ettiğimizden, hatta daha fazla yararlanmamız gerekir. Bizim aslında bazı yerlere göre dez avantajlarımız var. Bazı yerlere göre de avantajlarımız var. En büyük avantajlarımızdan bir tanesi sınır ili olmamızdır.
3 TANE SINIR KAPIMIZ VAR
Geçen yıl bir çalıştay düzenlendi. Gürcistan'a doğru ciddi bir turist akışı var. Hopa tarafından bu tarafa doğru nasıl kaydıra biliriz diye akademisyenler, turizmciler geldiler, fikirlerini söylediler. Avantajımız bir sınır vilayeti olmamız bu önemli bir şeydir. Bunu göz ardı edemeyiz. Diğer bir taraftan bizim iki tane sınır kapımız var. Birde tren yolumuz var. Bizim kendi turizm objelerimizi güçlendirmemiz gerekiyor. Kars nasıl yaptıysa, bizde yaparız. İnanın çok zor bir şey değil. 1992 yılında buranın nüfusu 172 bin, şuanda 99 bin. Ardahan Kalesi, Şeytan Kalesi, Çıldır ve Aktaş göllerimiz var. İki tane bizim kara hudut kapımız var. Baktığınızda Kars'ın bir kara kapısı yok.
TRENİ ARDAHAN'DA, YUKARICAMBAZ’DA KARŞILAYALIM
Şimdi ilimizde Aziziye kışlasının projeleri başladı. Orayı da bir destinasyon merkez gibi turizmde kullanılması yönünde şuanda çalışıyoruz. Burada asıl konuya gelmek istiyorum. Aslında bizim hali hazırda bir tane tren yolumuz var. Bu tren yolu Yukarıcambaz bölgesinde ve ben defalarca gittim. Yeri çok güzel, hatta tünelden karşı tarafa geçtik. Gittik gezdik, bizim orada kısa vadede yapmamız gereken gümrükleme ve istasyon binalarıdır. İki defa Ankara’ya sırf bu iş için giderek Devlet Demiryolları Genel Müdürlüğü ile görüştüm. Orada istasyon ve gümrükleme olduğu zaman doğal olarak bütün trenlerin herhangi bir altyapıya gerek kalmadan oraya gelme şansı var. Gürcistan’dan buraya, buradan da Gürcistan’a gitme şansı var. Sayın Cumhurbaşkanımız dünya çapında projelere imza attı. Marmaray, Üçüncü Havalimanı bunlardan bir kaçı ve ayrıca dünyanın en büyük projesinden 6 tanesini Türkiye yaptı. Haberlerden izledik, sizlerde takip etmişsinizdir, Ulaştırma Bakanımız ve bir sürü kişi BTK trenini karşıladılar. Ama ben şunu çok isterdim; bu treni Ardahan'da Yukarıcambaz’da karşılayalım, orada hep beraber gelen trene hoş geldin diyelim, yolcuları indirip, ‘burası Ardahan, Türkiye'nin Serhat ili burası’ demek isterdim.
Hatta ben bu BTK hattının Ardahan’ın Çıldır’ın dışından dağlardan Gürcistan’a gitmesi yerine Çıldır ve Ardahan merkezden geçip, Hanak, Damal ve Posof ilçelerimize de katkı sağlayarak Ahıska üzerinden Gürcistan’a gitmesini isterdim.
YUKARICAMBAZ’A TREN İSTASYONU VE GÜMRÜKLEME YAPILSIN, YOLU BİZ YAPACAĞIZ
Biz hep iç turizm olarak düşünüyoruz ama bir de bunun dış turizmi var. Belki Azerbaycan'dan tren yoluyla gelecek olanlar var, belki Türkmenistan'dan gelecek olanlar olacak. Ben burada göreve başladığımdan beridir, bu projeyi destekliyorum. Ama kısa vadede yapılacak olan şey, Yukarıcambaz’a tren istasyonu ve gümrüklemenin yapılmasıdır. Gümrük Bakanlığıyla iki defa görüşmemde bana dediler ki, ‘Peki biz orayı yaptık, yolu nasıl yapacağız’ Ben, de onlara dedim ki, “Siz oraya gidin, istasyonu kurun, ben yolunuzu Valilik imkanlarıyla yapacağıma söz veriyorum.’ Şunu açıkça belirteyim, orada çalışma başlasın yolu kendi imkanlarımızla yapacağız. Oranın projesi de yapıldı. Bugün başlasa 2-3 seneye hazır hale gelir.
KORKMAZ KARACA, KONUYU CUMHURBAŞKANI’NA İLETTİ Mİ?
Ben bu projeyi, geçtiğimiz günlerde Cumhurbaşkanlığı Ekonomi Politikaları Kurul üyesi, kendisi de Ardahanlı olan Korkmaz Karaca beyden, Ulaştırma Bakanlığı Yatırım İşletmeleri Genel Müdürlüğüne bildirmesi ve programa aldırması için özellikle de rica ettim. Ben bu çalışmaya canı gönülden destek olacağım. Bu konunun ilimiz açısından önemli olduğuna bende sonuna kadar katılıyorum. Bu konuyla ilgili başta ben olmak üzere, bana bağlı bulunan kurumlar olmak üzere, herkesin desteğini sağlayacağız. Bu çalışmayı başlatan arkadaşlarımıza canı gönülden teşekkür ediyorum.”
Özkan Karakaya / Ardahan Haber
ARDAHAN
02 Şubat 2020 - 20:55
ANKARA SESİMİZİ DUYACAK MI?
ARDAHAN
02 Şubat 2020 - 20:55
Yazıya,metin halinde dökülen tüm hızmet ve yatırımların yapılmasından yanayız.Sayın Ardahan Valimiz;Mustafa Masatlı ‘yı gönülden destekliyorum.
Adam gibi adam keşke buranın vekili olsa halkın içinde devletçi bir bürokrat başarıları daim olsun